Pro koho je určen konkrétní typ testu?
Antigenní test
Vyšetření AG testy je určeno pojištěncům v systému zdravotního pojištění ČR. Testování stanovuje Mimořádné opatření MZČR č. 47828/2020 s úpravami Prodloužení termínu a Zkrácení frekvence. Test lze absolvovat opakovaně, nejvýše však jednou za tři dny.
Vyšetření se neprovádí samoplátcům a osobám ...
- které absolvovaly z důvodu onemocnění covid-19 izolaci a zároveň u nich neuplynulo více než 90 dnů od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem,
- kterým byl v posledních 3 dnech proveden test metodou PCR nebo antigenním testem s negativním výsledkem.
Informace pro pendlery
Je nezbytné prokázat se platnou kartičkou pojišťovny (jinak testy neprovedeme), tzn.
- nesmí být propadlý DATUM,
- je modrá (pro pojištěné v ČR) nebo žlutá (pro pojištěné v EU) s nápisem "PLNÁ PÉČE".
Nemocnice předává výsledek v českém a anglickém jazyce na vlastním potvrzení, které je v cizině uznáváno. Pokud ale požadujete potvrzení na formuláři MZČR, stáhněte si jej níže, vytiskněte a vyplňte si sami všechna osobní data, abychom vám vepsali už pouze výsledek testu a razítko. Nemocnice formuláře neposkytuje ani nevyplňuje. Děkujeme.
PCR test
Metoda PCR je určena...
- pacientům, které k vyšetření indikuje ze zdravotních důvodů buď jejich ošetřující lékař, nebo kvůli rizikovému kontaktu s nemocným krajská hygienická stanice (KHS),
- samoplátcům, kteří chtějí průkazné výsledky vyšetření pro vlastní potřebu (např. cestování - země EU uznávají zpravidla testy PCR). Samoplátcům se vystavuje vícejazyčné potvrzení o výsledku testu.
Jak se k vyšetření objednat?
Provoz odběrového místa se přizpůsobuje zájmu žadatelů.
Antigenní test
K odběru je nutné se objednat přes internetový rezervační systém, ve kterém si zvolíte volný termín, kdy se k odběru dostavíte.
Rezervaci provádějte pečlivě dle pokynů rezervačního systému. Při odběru je nutné se prokázat kartičkou pojištěnce. Pokud se nemůžete k testu dostavit, rezervaci včas zrušte!
PCR test
K odběru je nutné se objednat přes internetový rezervační systém, ve kterém si zvolíte volný termín, kdy se k odběru dostavíte.
Rezervaci provádějte pečlivě dle pokynů rezervačního systému. Je nutné označit, zda jste samoplátce nebo pacient indikovaný KHS nebo lékařem. Pokud jste indikovaný pacient a systém objednávku neumožní, obraťte se zpět na KHS či lékaře, aby zadal/a eŽádanku k vyšetření do centrálního úložiště. Bez odeslání eŽádanky se nelze objednat. Kdo smí vyšetření indikovat? Info zde
Jak a kam se k odběru dostavit?
Antigenní testy / PCR testy
Odběrové místo Klatovské nemocnice je v západní parkové části areálu nemocnice. K vyšetření je nutné přijet/přijít jižní (starou) bránou z ulice Pod Nemocnicí. Tam je již příjezd značen.
Hlavní bránou k odběrovému místu přijet vozem nelze.
Kolik stojí vyšetření a jak je uhradit?
Antigenní test
Pojištěncům v systému zdravotního pojištění ČR hradí vyšetření jeho zdravotní pojišťovna. Nejvýše však jednou za tři dny.
Nepojištěným osobám / samoplátcům Ag testy neprovádíme.
PCR test
Indikovaným pacientům hradí vyšetření systém zdravotního pojištění.
Samoplátce si zajišťuje vyšetření na vlastní náklady. Cena je 1650 Kč. Částka se hradí přímo v místě odběru a to pouze platební kartou.
Jak a kdy se předávají výsledky vyšetření?
Antigenní test
Výsledek testu je žadateli sdělen do 30 minut od provedení testu a to osobně na určeném místě poblíž odběrového místa.
Pokud bude výsledek antigenního testu pozitivní a testovaná osoba nebude mít klinické příznaky nemoci, musí se na místě dle opatření ministerstva bez prodlení podrobit kontrolnímu testu metodou PCR.
PCR test
Výsledky vyšetření jsou předány žadateli nejpozději do 48 hodin od odběru, ve většině případů ale již druhý den od odběru.
Výsledky vyšetření obdrží každý formou SMS. Samoplátci navíc i mailem, který uvedou při objednání. Výsledek v mailu je předáván na trojjazyčném formuláři, který je v souladu se vzorem Lékařského potvrzení o výsledku testu PCR na průkaz SARS-CoV-2 k doložení při překročení hranic. Soubor přijde žadateli zaheslovaný. Instrukce, jak heslo zjistit, je uvedena v těle mailu.
Pokud výsledke testu nepřijde do 48 hodin od vyšetření, kontaktujte laboratoř 775 474 016. Provozní doba linky je Po-Pá 6-16 hod; So 6-12 hod; Ne 6-9 hod.
Infolinka v případě nejasností
Pokud jste nenašli potřebné informace výše, volejte 777 363 014. Poradíme vám, ale nelze po telefonu rezervovat odběr. K odběru se skutečně lze objednat jen online přes internetový rezervační systém. Děkujeme za pochopení.